Absintmerken

Francois Guy 45%

s0lar (12/03/05 om 01:35:57):

Vandaag, wel gisteren... had ik dus mijn eerste bestelling binnengekregen van absinthvertrieb. Zeer snelle levering en ik kreeg een miniflesje kallnacher :).
Voor het eerst kon ik dus van de betere absinth proeven, ik had Guy 45% en Kubler 53% besteld. Vandaag, juist een kwartiertje geleden heb ik mezelf een Guy ingeschonken en opgeconsumeerd. De eerste slok was weer een anijs-shock. Deze keer iets minder uitgesproken en dwingend van karakter. Deze lijkt me vrij zacht en geeft me een klein beetje een droge mond. Na het slikken komt de anijs zachtjes tot zijn recht, het is nog steeds een beetje schrikken iedere keer maar ik ben dan ook geen anijsdrankjes gewend. Morgen eens die Kubler proberen, de Guy is best te drinken maar echt verzot ben ik er niet van, anijs is me nog iets te nieuw en te sterk van smaak om ervan te genieten. Maar ik viel me best goed na een beetje alcohol :).

 

Barski (12/03/05 om 12:15:55):

De anijssmaak zal snel genoeg wennen denk ik. Vorig jaar heb ik nog geen maand gedaan met een literfles en de halve literfles was uiteraard nog sneller op. Ik vind het een lekkere, zachte middle of the road absinth. Niet complex maar ontzettend drinkbaar. Het zal me benieuwen wat je van de Kübler vind. De literfles van de Guy vind ik trouwens een van de mooiste absintflessen.

 

s0lar (12/04/05 om 17:32:43):

Ik ben net mijn tweede glaasje Guy aan het drinken en ik proef buiten de anijs, die sterker en frisser smaakt dan bij de Kubler, tevens dat nougat-achtige zij het veel minder complex zoals ik dat gisteren ontdekte bij de Kubler. De anijs overheerst niet meer en binnen een half uurtje test ik nog eens een Kubler. Gelukkig neem ik maar kleine borrelglassjes en geen halfliters :P.

 

Helfrich (12/04/05 om 18:16:47):

Guy gebruikt alleen groene anijs uit Alicante (maar wel erg veel). Kübler gebruikt groene anijs van reform-kwaliteit(*) en daarnaast flink wat steranijs.

(*)Overigens goed genoeg voor een meer dan behoorlijk resultaat.

 

Helfrich (12/04/05 om 18:18:21):

Barski schreef:

middle of the road absinth

Ow yeah.

 

s0lar (12/06/05 om 16:11:59):

Weer maar eens een glaasje Guy geproefd. Na enkele glaasjes van zowelGuy als Kubler vind ik de laatstgenoemde de lekkerste, iets minder anijs, wat meer afwisseling in smaak jammer genoeg iets later pas dat de louche te voorschijn komt. Het aroma van de Guy is ontegensprekelijk indrukwekkend en daarvoor alleen al krijg je zin om te proeven.

 

s0lar (12/08/05 om 23:22:15):

Hoe meer ik de Francois Guy proef, des te beter hij me bevalt. Ik zit gelukkig nog maar aan 1/3 van mijn 0.5l fles en dan heb ik nog een bijna volle liter Kubler :).

 

carla (03/29/06 om 13:51:33):

Is dit merk absint ook ergens in Nederland te krijgen/bestellen?

 

s0lar (03/29/06 om 15:20:27):

Zeker, maar ik weet niet precies waar. Bij grote sloterijen ga je het zeker vinden.

 

Helfrich (03/29/06 om 16:23:39):

Dat denk ik niet. De enige die ik ken is deze:

Wijnwinkel Quinta
Nieuwe Leliestraat 4
(Hoek Prinsengracht t/o Anne Frankhuis)
1015 SP  Amsterdam

Zij importeren de Guy zelf.

 

Barski (03/29/06 om 16:39:47):

Heb even gebeld, ze zitten op ongeveer €59 voor een liter en voor een halve liter hebben ze een aanbieding €38 inclusief lepeltje. Omdat ze 7 dagen in de week open zijn kun je zelf kiezen wanneer je langs wilt gaan. Ze verzenden trouwens ook voor diegenen die liever uit de buurt van Amsterdam blijven.

 

F@TM@N (03/29/06 om 18:38:32):

wat kost de Guy eigelijk in Frankrijk...???

want ,ik moet in mei een week ( gedwongen) naar Eurodisney...

ga trouwens wel een dag ......alleen naar Parijs..

 

Helfrich (03/29/06 om 20:18:06):

Bij hem...



1 liter met lepel € 50
50 cl € 29
20 cl € 15

Niet echt een koopje.

 

Barski (03/29/06 om 22:17:24):

Who is he?

 

Helfrich (03/29/06 om 22:27:49):

Dat is Bas... nee, Luc van Vert d'Absinthe in Parijs. Hij deugt.

 

sixela (04/06/06 om 13:40:52):

Wat de man zegt.

 

Absintmerken